Dokter geeft advies over ‘5 tot 9 vóór 9 tot 5’ TikTok-trend

0
95


TikTok is de bestemming geworden voor wellness-inspiratie – maar alleen omdat één ding voor één persoon werkt, wil nog niet zeggen dat het voor iedereen zal werken.

Een snelle trip door het welzijnskonijn van TikTok, en je zult worden begroet met gebruikers die delen wat ze ‘op een dag eten’ en de beroemde ‘clean girl-esthetiek’ die mensen leert om elk aspect van hun leven onder controle te houden.

Welnu, er is een opkomende trend aan het overnemen, met bijna 40 miljoen TikTok-weergaven – voer in: de 5 tot 9 voor je 9 tot 5 routine.

Zoals de naam al doet vermoeden, moedigt het fulltime werknemers aan om hun dag bij zonsopgang een kickstart te geven voor een gezonde en productieve start van de dag.

De dagelijkse activiteiten bestaan ​​meestal uit lezen, yoga, wandelen, klusjes doen en genieten van een gezond ontbijt.

Voor het grootste deel is er niets gevaarlijks of opvallends aan de trend – en laten we eerlijk zijn, mensen hebben dingen gedaan voordat ze aan het werk waren, lang voordat TikTok zelfs maar bestond.

Dr. Gina Cleo steunde het idee en vertelde de… New York Post“Er zijn maar zoveel uren in een dag en het productief gebruiken van die uren kan ons een echt gevoel van prestatie geven.”

“Of het nu gaat om tijd besteden aan zelfzorg, persoonlijke ontwikkeling of het optimaliseren van uw gezondheid en welzijn, het creëren van een gezonde 5 tot 9-routine vóór de werkdag van 9 tot 5 kan een geweldige manier zijn om het meeste uit uw wakkere uren te halen.”

Aanmelden naar onze gratis wekelijkse Indy100-nieuwsbrief

@8020pod

mijn 5-9 ochtendroutine #5to9routine #thatgirltips #morningroutine

@cameronkira

Mijn 5 tot 9 voor mijn 9 tot 5 🤍 #morningmotivation #my5to9 #grwmroutine #workfromhomejobs

@graceecol

ochtend routine!! #my5to9 #morningroutine #productivemorningroutine #productivemorning #manifestingmoney

Het is echter geen one size fits all – en TikTok mag geen vervanging zijn voor echt medisch advies.

Dr. Cleo benadrukte het belang van slaap, een van de belangrijkste componenten van productiviteit.

“Mogelijke schade kan zijn: slaap opofferen voor ‘productiviteit’, proberen te veel in een dag te passen, zich inefficiënt voelen wanneer je lichaam moet uitslapen of rusten, te gefocust zijn op je routine en als gevolg daarvan verwaarlozen luisteren naar de behoeften van je lichaam, ‘, vertelde ze aan de outlet.

“De levensstijl van 5 tot 9 is absoluut niet voor iedereen”, voegde ze eraan toe. “Als je van nature een nachtbraker bent, is het waarschijnlijk onhaalbaar om iets te doen om 5 uur ’s ochtends of zelfs 7 uur ’s ochtends.”

Laat je stem horen in onze nieuwsdemocratie. Klik op het upvote-pictogram bovenaan de pagina om dit artikel door de indy100-ranglijst te helpen stijgen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in